Інститут нових медіа (NewMedia.in.ua) – проект Сергія Рачинського, який багато років працював в Україні та за кордоном як журналіст, редактор, медіа-менеджер, керував редакціями та створював нові проекти в інтернеті, а зараз займається вивченням сучасних медіа та місцем медіа в системі людської діяльності.
Під новими медіа ми розуміємо два різних визначення цього явища.
Перше – бере початок з традиційного визначення нових медіа згідно до Wikipedia, яке англійською наведено тут. Більшість людей в першу чергу говорять про інтерактивність, як головну відмінність нових медіа. В той же час, ми виходимо з того, що під новими медіа є сенс розглядати ті з них, які мають виключно важливу, можна сказати, визначальну, відмінність від медіа традиційних – преси, радіо та телебачення, а саме використовують гіперлінк (посилання).
Саме так визначив нові медіа відомий медіаексперт Джефф Джарвіс (Jeff Jarvis). Зв’язані в мережу за допомогою гіперпосилань різноманітні інформаційні ресурси і створюють нове явище, яке ми називаємо новими медіа.
Друге – визначається місцем, яке нові медіа отримали в системі медійної активності сучасного суспільства. Нові медіа – це, в першу чергу, вільні медіа, які поки що не підпадають під тотальне регулювання держави, як це сталося з медіа традиційними. Саме нові медіа стають платформою де народжуються нові форми інформаційної взаємодії між людьми, де продовжується традиція служіння медіа в якості сервісу для поширення інформації, що потрібна вільній людині під час її діяльності на вільному ринку. Інформації, що народжується в результат діяльності людей і яка необхідна іншим людям.