Будь-яку розмову про медіа, необхідно розпочинати з визначення предмету і тут є серйозні проблеми. У нас просто немає однозначного і несуперечливого визначення медіа. Ми оперуємо загальним розумінням медіа як системи інформування населення важливою інформацією, як посередника між владою (джерелом інформації) і населенням (споживачем). Останнім часом під медіа розуміють створення і поширення практично будь-якого контенту, який може зацікавити аудиторію.
Ця невизначеність і всеохопність розуміння медіа, як я вже сказав вище, грає на руку державній пропаганді, яка останнім часом витісняє медіа і займає місце цієї форми людської діяльності.
Отже, я переконаний, що під медіа ми можемо (і є сенс) розуміти не будь-яку діяльність зі створення і поширення контенту, а діяльність, яка пов’язана з інформацією, що відкриває і пояснює людям природу соціальних явищ, в першу чергу протистояння ринку і права, з одного боку, і держави і агресії проти права – з іншої. Це протистояння і визначає те, як живуть люди, як вони працюють і досягають добробуту. Тобто, йдеться про закономірності людської діяльності. Ці закономірності визначають весь спектр явищ навколо нас.
Журналістика чудово справляється з цим завданням, тому що збирає і аналізує факти, події, явища, а саме аналітичний аналіз такої інформації і дає можливість виявити і проілюструвати те, як проявляються і “працюють” згадані закономірності. Розуміння цього значно підвищує якість, ефективність, результативність діяльності людини, дозволяє їй мінімізувати збитки і досягти максимальних доходів (не тільки грошових).
Отже, ми логічно приходимо до висновку, що медіа – це ринковий сервіс, який надається журналістами професійно і яким вони заробляють. Медіа, також, це форма підприємництва, тому що всі, хто займаються журналістикою, мають справу з невизначеністю майбутнього, тобто вони прогнозують успіх своїх зусиль і продуктів у своїх цілком конкретних споживачів (а не абстрактного суспільства взагалі). Медіа конкурують за споживача, намагаючись надавати свої послуги найкраще і найдешевше.